Sjuka bestämmelser..

Jobbgaranti för ungdomar? Någonsin hört talas om det? Mötet på arbetsförmedlingen igår handlade om detta ,ett förvånansvärt kort men trist möte. Jag vet inte om detta är några nya bestämelser men jag har då aldrig hört tals om detta tidigare. Eftersom jag varit arbetslös i 3 månader på raken så kommer jag nu att uteslutas från min a-kassa (som jag för övrigt betalar 425kr i månaden(!) för mitt medlemskap) Istället kommer jag nu att skrivas in i försäkringskassan och därmed få ut 10% mindre än vad jag får nu, vilket inte är alls särskilt mycket.

Då kan man fråga sig vad det är för fördelar med den här jobbgarantin!? Jo, man kan tydligen få ta del utav vissa utbildningar, närmare bestämt 3 stycken(!) Restaurang, svetsare....och så var det något annat som jag inte kommer ihåg. Man får i alla fall göra en praktik på endast 3 månader för att sedan lättare få jobb.. Men hur tänker dem? Inte blir man kock/ svetsare på 3 månader och inte f*n vill jag bli svetsare!

Allt detta händer om inte jag hittar ett jobb innan fredag nästa vecka annars får jag fortsätta med min a-kassa som vanligt.. *suck*
Det är väl inte mitt fel att jag är arbetslös heller! Det är ju för fasen ingenting som jag har bestämt själv!!


Kommentarer

Kommentera här :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0