Falska jäklar!?

Sitter här framför datorn med en klump i magen och känner mig väldigt ledsen och besviken. I februari i år blev jag varslad från mitt arbete, där jag jobbade som köksbiträde. Jag trivdes verkligen jätte bra där och vi var ett jätte gott gäng som hade så himla roligt ihop. Restaurangen öppnade i december förra året och den sista tiden gick det bara utför så de bestämde sig för att göra sig av med mig. Jag blev verkligen jätte ledsen och förvirrad. De sa alltid att de trivdes så himla bra med mig, att jag var ställets glada solsken. Så givetvis undrade jag ju varför just jag skulle gå?
Anledningen var enkel. Jag trivdes bäst att stå i kassan medan de andra två trivdes bäst med att göra sallader. That's it! Därför blev jag tvungen att gå eftersom de ansåg att de andra behövdes mer (för jag kan ju inte göra sallader, nej nej) Dem gjorde det lätt för sig helt enkelt och det kan jag samtidigt förstå. Efter ett sorgligt avsked tröstade de mig och sa att jag nog skulle kunna komma tillbaka när allt ordnat upp sig.

Nu sitter jag här och letar jobb på arbetsförmedlingens hemsida och läser 2 stycken annonser därifrån där de söker personal. En som diskare och en som servitris. Antagligen så trivdes de inte så himla bra med mig som de sa.
Varför har de inte kontaktat mig? Menade dem inte vad dem sa? Gjorde jag någonting fel? Ja...Många tankar i Saras huvud just nu..


Men vad gör man? Är man inte skyldig att erbjuda, en som blivit varslad, arbete om det blir någon tjänst ledig? Jag vet inte, är inte så insatt i det där. Ni kanske vet?


 

Kommentarer

Kommentera här :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0