Jädra system!

Hej hopp! Hoppas att ni har haft en riktigt trevlig Påsk med en massa god mat, Påskägg och allt som hör Påsken till! =) Själv har jag haft en riktigt mysig Påsk och har firat med både vänner och familj. På självaste Påskafton var mormor och farmor på besök och det bjöds på en massa mumsigt här hemma. Efter maten var det ju givetvis dags att leta Påskägg som mamma hade gömt, haha! Hon är ju för söt. 
Senare på kvällen var det lite fest hemma hos en vän, Ida. Fy fasen vad roligt jag hade! Anna, min lilla vän från Norge var hemma nu över Påsken, så hon var också där. Vi sjöng, dansade och hade oss =)

Sedan hade jag ju min första jobb-dag idag! Oj vad ont jag hade i benen när jag kom hem, haha! Det gick jätte bra, han tyckte att jag lärde mig väldigt fort, så det kändes verkligen jätte bra. Jag ska dit på onsdag igen för att prova på att jobba eftermiddag/ stängning. Idag jobbade jag från ca 11.30 till 17.00 och lärde mig kassan, disken och de enklare sakerna. På onsdag blir det då som sagt stängning som jag får lära mig. Hur man regör maskiner osv.
MEN! Som Tony Irving säger. Något känns lite underligt, jag får nämligen inte betalt nu när jag "provjobbar" Det är ju ändå 2-3 dagar som jag jobbar gratis då och en liten fågel viskade till mig att lönen inte är särskilt bra heller. Så, hur ska man göra? För när jag nu stämplar som 100% arbetslös får jag ut en viss summa men om jag nu tar det här jobbet kommer jag att  få stämpla upp till heltid (vilket man numera bara får göra i 70 dagar) och då kommer det att innebära att jag tjänar mer som arbetslös. Visst är det dumt!? Jädra system alltså! Det är väl ändå bättre att man iaf har något jobb alls än att gå runt och inte göra någonting tycker jag men eftersom man tjänar mer på att vara arbetslös så vet man ju varken ut eller in, jag vill ju jobba. Jag får se hur jag ska göra..

Vad händer annars då? Själv ska jag ta och kolla vad som kommer på tv:n ikväll =) Sen blir det kvällsrundan med Wilmabus! Ha det så bra, skriver kanske ett inlägg senare.


Kramar ♥

Kommentarer

Kommentera här :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0